Search
  • אבנר פירון מדריך אופניים

מיקום מרפקים


בעזרת הקולאג' הנחמד שחברי הטוב, תום, שמח לשתף (כדי לעזור לרוכבים אחרים)...אני רוצה להסביר דבר או שניים על מיקום מרפקים, עמידת מוצא וירידות טכניות.

אז נתחיל מהסוף, רואים בתמונה מס' 4 כיצד הידיים של תום כמעט לחלוטין ישרות?

מספיק בור או איזה סלע שלא שמנו לב אליה...והופ...עפים... אז איך הוא הגיע למצב הזה? הכל מתחיל בעצם בתמונה מס' 1 - שימו לב כיצד המרפקים שלו כמעט במנח מקביל לקרקע. למה?

אז יש כמה סיבות אפשריות - - טעות בעמידת מוצא וטכניקת ירידת סלע - מיקום ברקסים לא אופטימלי - אורך אופניים ואורך סטם שיחסית ארוכים לגובה הרוכב * במקרה זה מיקום הברקס ואורך האופניים נבדקו, אם הברקס לא ממקום נכון, זה יכול להשפיע על מנח הרוכב וידיו, אם הסטם ארוך, יש לכך השפעה ישירה לביצוע ירידות, וירידות טכניות במיוחד.

לקריאת עוד מידע על מיקום ברקסים והשפעת הסטם וכיוון קוקפיט בכללי, לחצו כאן

אז בוא נדבר על עמידת מוצא וירידת מדרגת סלע:

עמידת מוצא - ___________ עמידת מוצא מתחילה מכפות הידיים שכדאי למקם אותן באלכסון על הגריפים כדי שהמרפקים יצאו החוצה ויתנו לנו יותר יציבות. הרבה מאד רוכבים ממקמים את הברקסים קרוב מידי לגריפ וזה מכניס להם את המרפקים פנימה, צמוד לגוף, וזה מגביל לנו את התנועה ומוריד את רמת השליטה והיציבות שלנו. תחשבו על שכיבות שמיכה, איך הכי נוח לכם, זו בערך הצורה שנוצרת בין היד, לכתף, מרפק וכו... ירידת מדרגה __________ עמידת מוצא קרבית, מביאה את החזה נמוך יותר, קרוב יותר לסטם \ הכידון, ובעזרת התנועה הזו שהיא יזומה, היא מקדימה את המכשול, ואז כשאנחנו בשיא הירידה, אנחנו נימצא יחסית במרכז האופניים, העומס מופעל כלפי מטה ע"י הרגליים, הישר אל איזור הציר המרכזי, כמו כן יש כיפוף במרפקים, שתורם ליציבות ולשליטה וכך גם נוכל דיי מהר לאחר המכשול לחזור לעמידת מוצא.

לעומת זאת, בתמונה מס' 1, ניתן לראות שהידיים כבר ישרות וחסר לנו קרביות וכיפוף במרפקים. מנח = מיקום על האופניים, או מיקום בכללי...סתם מילה יפה... מנח אחורי = תחת אחורה תחת אחורה לפני הסלע, יביא אותנו להרבה תחת אחורה תוך כדי...בסיום המכשול האופניים או יברחו לנו, נאבד שליטה או נתהפך, כי כשאין לנו שליטה, גלגל קדמי פשוט מושך אותנו למטה. וספציפית לגבי תום - בתמונה מס' 1 - המנח של הגוף שלו, לא היה אחורה מידי, אך הידיים שמקבילות לקרקע, מובילות לכך שהאופניים, או ליתר דיוק, החלק הקדמי של האופניים, בקלות רבה זז קדימה ומתרחק ממנו. זה טוב במסלולים מהירים, ישנם אף מצבים בהם אנחנו אפילו דוחפים טיפה את האופניים קדימה, לסלופ אחרי דרופ או במעבר מהיר של מכשול. אך בסלע כמו זה, תלול ובעל מדרגות, זה יכול להכשיל אותנו. תיזכרו שהגלגל הקדמי שעובר את המכשול זה החלק הפשוט, מה קורה עם הגלגל האחורי? אם אנחנו אחורה, כל המשקל שלנו עליו, ולכן הוא יתגלגל יותר לאט וידבק לסלע ועוד יותר יוביל לצניחת הגלגל הקדמי ואנחנו נצנח אחריו. לכן עדיף להיות יחסית באמצע. אם חושבים על זה, הגלגל הקדמי הרי צונח ברגע שהוא עובר את שפת הסלע, אתם תצנחו אחריו אם לא תהיו מוכנים. מי שלא צפה, הינה הסבר פשוט, על עבודת גוף ומדרגת סלע - לחצו כאן אז שוב תודה לתום על התמונות, מקווה שהצלחתי להעביר את ההסבר בפשטות יחסית. שתפו עם מי שזה יכול לעזור לו ושיהיה המשך שבוע מעולה:-)

תום כעבור שנה של אימון ולימוד, שאפו!!!


245 views