Search
  • אבנר פירון מדריך אופניים

מדרגות סלע וכיפוף מרפקים


האם כדאי לעבוד על כיפוף מרפקים ולבצע תנועה יזומה לפני מדרגות סלע?

אפשר לקרוא לזה הורדת חזה לכידון או כל דבר אחר, העיקר לשמור על מרפקים כפופים לפני, כדי שבשיא הירידה, הידיים לא תהיינה ישרות מידי, כי אז יש סכנה לאיבוד שליטה...בטח כשרטוב.

באנגלית קוראים לזה End of the rope...(תמיד נשמע טוב יותר באנגלית)

אז תנסו לזכור את זה...אם בירידה תלולה אתם אחורה מידי על האופניים, אין לכם שליטה על הגלגל הקדמי.

לכן המושג "תחת אחורה" אחד השנואים עליי...כל כך נפוץ בשבילים...וכל כך שגוי.

הינה גם סרטון שמדבר על זה...במקרה התמונה והסרטון...אותו אלמנט :-)

ליגד אנדורו וירידת מדרגות סלע

תודה ענקית לדני שהסכים לתרום תיעוד נדיר זה לאקדמיה (הגדרה שלו..בינגו)

אז אם רק ננתח את התמונה, או רצף התמונות:

-חסר חזה לכידון לפני.

-באמצע הסלע שינוי קו (יתכן גם לחץ אויר גבוה בגלגל קדמי שהוסיף להחלקה קלה).

- אולי אף בלימה קלה של הברקס הקדמי שגם עזר להחלקה.

-שליחת האופניים קדימה ואז רוב המשקלל בחלק האחורי של האופניים והידיים נמתחות לחלוטין.

-בליטה קטנה שמסיטה את הגלגל.

(אני חושב שהעץ אפילו לא ממש פגש את כתפו בסופו של דבר)

מה כן היה כדאי:

- חזה לכידון לפני יוביל ליותר כיפוף מרפקים ואז לאורך האלמנט יש לנו הרבה יותר גמישות ושליטה.

- מבט להמשך וקו ישר תמיד עדיף על זיגזג.

- העובדה שאופנים גם הינם זנב קשיח ומעט שיכוך מוסיף לאתגר ללא ספק.

- אם בולמים אז באופן רציף וקבוע.

- באלמנט הזה יש שיפוע רב, למרות שלא נראה, כך שאם לחלוטין עוזבים את הברקסים, הסטיה מהסינגל אחכ היא כמעט בטוחה, אלא אם טכניקת הפניה שלכם מעולה.


0 views