Search
  • אבנר פירון מדריך אופניים

מומנטום זה לא הכל


כשהתחלתי חשבתי שהכל נמצא במומנטום, בזרימה...העיקר להאיץ לקראת מדרגה שאני מתכנן לעלות או לרדת.

תכלס אם אני בירידה תלולה ואני במהירות גבוהה מידי זה יכול להיות הרסני...גם בעליה, אם אני מגיע עם תנופה חזקה אבל לא בהילוך הנכון, אולי אעבור מכשול אחד אבל את החלק השני או השלישי לא אצליח.

האמת היא שכל מה שאנחנו צריכים זו שליטה.

הרבה רוכבים שולחים את עצמם או משגרים את עצמם מדרופ \ ממדרגת סלע או לחילופין כלפי עליה תלולה. אין ספק שיהיה להם מומנטום ראשוני אבל הסלעים, השורשים, דרדרת...יובילו לאיבוד שליטה.

אין ספק שהרבה מאד רוכבים יוצאים מזה בשלום אבל כשמדובר בעליה קשה וטכנית, או ירידה טכנית (סיכון גבוה יותר לנפילה מאשר עליה), שיש בה סלעים, פניה אחת או שתיים, גדם או שקעים מאופנועים ונוסיף על זה דרדרת...לא הייתי ממליץ רק ביצים ולצאת לדרך בלי להבין מה דרוש.

בעליה טכנית כדאי שנוכל לפדל תוך כדי וכך נהיה בשליטה. אין ספק שתנופה ראשונית היא חשובה ולפעמים קריטית אבל עדיין עליי להיות בשליטה, כלומר המעבר מפידול להאצה ואז מעבר לעמידה לפני המכשול ואז לאחר תחילת העליה אני מעביר משקל לפנים ולעתים אעבור אף לישיבה כדי לתת יותר עומס לגלגל האחורי כדי שלא יפרפר...כל אלו נובעים משליטה.

חשוב שנלמד מהניסיון ונחשוב אם הצלחנו או לא ומדוע.

למשל ישנם מצבים שנבצע עליה טכנית בהילוך לא נכון או לא נהיה ממוקמים נכון על האופניים ונפרפר בגל לרטיבות או דרדרת. המומנטום יכול לעזור לנו להתחיל מהלך אך לשמור על שליטה לאורך כל האלמנט זה קריטי.

כשאנחנו בשליטה יש לנו יותר זמן לתגובה ותיכנון.

בייחוד בירידות, קחו את הזמן שלכם ללמוד - חלוקת משקל על האופניים בסיטואציות השונות, בלימה נכונה ומותאמת, עבודת פניות ועוד.

נסו כבר ברכיבה הבאה שלכם, לחשוב ולהיות יותר מודעים לשליטה שלכם בסיטואציות שונות בסינגל. מתי אתם לא בשליטה? מה היה לפני ומה היה אחרי?

נסו פחות לסמוך על מומנטום ויותר על שליטה גם אם זה אומר לרכב יותר לאט :-)


274 views