top of page

השילוב המנצח מבחינתי


כמו שכבר הבנתם אחת לכמה זמן אני יושב וכותב קצת על החוויות האישיות שלי בדרך המחושמלת, כמטרה לעזור למי שחושב להתחשמל או רק לאחרונה עשה את השינוי.

בהרבה מאד פורומים וקבוצות אני רואה את הדיונים החוזרים של מה יותר, אופניים חשמליים או רגילים...השוואות שאיכשהו גוררות עקיצות הדדיות.

לאחרונה אני מוצא שהשילוב המנצח עבורי הוא כלל לא החלפה, אין כאן החלפה או מעבר לאופניים חשמליים, אלא נטו תוספת שתעזור לי להתחזק כרוכב, כמדריך.

היום יש לי אופני דאונהיל, אנדורו וחשמליים, וכל אחד תורם את תרומתו.

הדאונהיל, כאופניים יותר ארוכים, מהלך בולמים ארוך יותר, זויות יותר אגרסיביות, כבדים יותר, שידרגו לי את יכולת הקפיצות והדריסה, המון ביטחון והתרגלות למהירות גבוהה. איתם כמובן גם הגיע המון המון כיף. לגהץ הכל, לדרוס, לטוס...משהו שלא הכרתי עד אותו הזמן.

היום אני מחזיק את האופניים בעיקר לטיסות לחו"ל. (עם תפילה שמנרה ישוב)

אני יודע שלא כל רוכב יכול להרשות לעצמו כלכלית או מרחבית במחסן כמות כזו של אופניים, הרי מדובר בתחביב ולא צריך להשתגע :-)

אז אצלי זה כבר יותר מתחביב, אבל בכל זאת אני יודע שיש שמה בחוץ עוד רוכבים כמוני שרוצים לשפר את הטכניקה ולהתשפר כמה שהם רק יכולים. ולכן אני חושב שהשילוב של חשמלי עם האופניים הרגילים שלכם, יקפיץ אתכם שלב.

הינה כמה תובנות לגבי החשמלי, וזה מיועד לרוכב הממוצע:

1. התחשמלתם? - פשוט תרכבו יותר - יותר מרחק, יותר עליות, יותר ירידות

2. תתחזקו פיזית - בגלל שתרכבו יותר ובשילוב משקל החשמלוק שהינו מעל 20 קילו, אתם תתחזקו.

3. עם החשמלי תעשו יותר ירידות - תוכלו לעשות חזרות, לרכב אותם אלמנטים או סינגלים שוב ושוב, ברצף. הטכניקה שלכם תשתפר.

4. ביטחון - משקל החשמלי והגלגלים\הצמיגים הרחבים יתנו לכם ביטחון לדרוס הכל. ממש כמו בדאונהיל של פעם. אתם תשחררו יותר את הברקס ותסמכו יותר ויותר באופניים ובעצמכם שתצליחו לעבור כל דבר. בפניות ובדרדרת למשל, תהיה לכם אחיזה שלא הכרתם קודם.

5. תכירו רוכבים חדשים, אנשים חדשים...תכירו סגנונות רכיבה טיפה שונים.

6. תרחיבו את ספקטרום הרכיבה - אם עד כה התמקדתם בעליות בגלל אופניים קלילים ("עדינים", יותר XC), עכשיו תוכלו לרדת עם יותר ביטחון, או להיפך - אולי התמקדתם בירידות ועכשיו תגלו את עולם העליות והטיולים.

7. לא משנה אם אתם עייפים או חולים, חם או קר - תמיד עם חשמלי אפשר לרכב. השליטה אצלכם כמה המנוע יעזור לכם. מי שעצלן, כנראה ימשיך להיות כזה, ומי שתחרותי או אוהב מהירות, לוחץ חזק, כך ימשיך גם עם החשמלי. אני מוצא את עצמי הרבה פעמים מגיע אל מעבר לעזרה (25 קמ"ש) וממשיך ללחוץ ולפדל, רק שעכשיו זה דחיפה של אופניים ששוקלים 20 פלוס קילו (כבר אמרתי מתחזקים?)

8. מהירות - מי שאוהב מהירות, חשמלי זה בשבילו, בכל מצב בשטח, תרכבו מהר יותר.

9. חם רק כשעוצרים לנוח - אם עליה או ירידה (כמובן), יש תמיד בריזה טובה שחסרה באופניים רגילים, בייחוד בעליות. כשאני על הרגילים יש קטעים שפשוט אין אויר מקוב חום ולחות.

אז מה הקשר לאופניים רגילים ואיפה זה משתלב?

1. הערכה והתאהבות בפשטות - כשתחזרו לאופניים הרגילים פשוט יהיה לכם כיף מחדש להרגיש את הקלילות והפשטות, אין מנוע או סוללה, הכל תלוי בכם. אולי קיבלתם את הדברים כמובן מאליו, עכשיו הכל מורגש מחדש.

2. טכניקה - תגלו שייקח לכם זמן להתרגל מחדש לאופניים הרגילים. כלומר בעיקר בפניות או בבאני הופים...הצמיג הצר, המשקל הקל...דורש יותר דיוק.

אך ברגע שתעשו את ההתאמות, תגלו שקיבלתם המון ביטחון מהחשמלי בירידות שעכשיו אתם מיישמים ברגילים.

* ביטחון בירידה מוביל לרכיבה יוזמת. רכיבה של תנועה ועבודת גוף יוזמת, לא השרדותית ומגיבה לתוואי השטח, אלא אני כרוכב זז עוד לפני שקורה משהו...לפני סלע או בליטה למשל, מפמפם בסינגל כדי לקבל האצה או דוחף את הגלגל הקדמי קדימה בירידת סלע.

בשורה התחתונה, אני מוצא בגילי המופלג שכדאי להתרכז פשוט במה שעושה לנו כיף. בחשמלי מצאתי רוכבים שמחפשים את הטיולים, רוכבים שמחשפים להרביץ מהירות, רוכבים שלא ממהרים לשום מקום ורוכבים שנפצעו וללא החשמלי, פשוט לא היו יכולים לרכב...מבטיח שתמצאו מי שמתאים לכם.

ואם אתם יכולים לשמור על האופניים הרגילים שלכם, מבטיח שתגלו אותם מחדש.

תרכבו ותהנו...תצברו זכרונות!


עיקבו אחריי
  • Facebook Basic Square
  • STRAVA-icon
  • YouTube Social  Icon
  • Instagram
bottom of page