top of page

הפער בין רמה טכנית לביטחון


אז זו הסיבה בעצם שהתחלתי להדריך.

אנשים מתרסקים! וזה כואב...גם למי שצופה בתמונות או בוידאו...

ככל שאני מדריך יותר, ופוגש יותר רוכבים, אני מרשה לעצמי לומר שמספר הרוכבים עם ביטחון מופרז הוא לא קטן בכלל, למעשה כולנו, לתקופות..מגזימים.

כשאנחנו מתחילים לרכב, רמת הביטחון שלנו דוקא עולה בקצב מהיר כי אנחנו לא מודעים לסכנות, אבל אז חוטפים. חלק מהרוכבים ממש פורשים או עוברים לסגנון "בטוח" יותר...וחלק שהתאהב, ממשיך.

מבין אלה שממשיכים, יש את אלה שפונים להדרכה\למידה, כי הבינו שכדאי ללמוד דבר או שניים לפני הנפילה הבאה, אך יש את אלה שלא.

אלה שממשיכים הלאה, הביטחון עולה, הם צוברים הצלחות וכך מעלים את הביטחון שבעיקבותיו גם המהירות עולה. אחת לכמה זמן יש איזה "כמעט" שטיפה מרגיע אותם, אך עם הזמן, הביטחון עולה עוד יותר ואיתו גם המהירות, לקיחת הסיכונים וכו.

סכנת התרסקות יש לכולנו, אך מי שנותן בראש, והרמה הטכנית שלו, לא תואמת את המהירות והביטחון שלו, חשוף יותר לפציעה, וחבל.

שימו לב, כמו שציינתי למעלה, גם אם עברנו הדרכה, או אנחנו מדריכים בעצמנו, כלומר כל רוכב, נע על הגבול של בין שליטה לחוסר שליטה, בין ביטחון תואם יכולת לטיפה מעבר.

אז מהי השורה התחתונה?

1. ערנות לסימני הזהרה - אם יש לכם לא מעט "כמעט וחטפתם"...תורידו גז

2. רכיבה מודעת - היו יותר מודעים בכללי לרכיבה שלכם. אחרי שהורדתם גז, תנו דגש לטכניקה ולדיוק. אין "יאללה", רק ביצוע בביטחון.

3. שליטה עצמית - כדאי להוריד מהירות ולשלוט בעצמנו למרות הדרייב לאדרנלין.

מהירות והתקפיות עושה שני דברים:

- מהירות עוזרת בהרבה מאד מצבים - כמו דרופים למשל, ככל שהמהירות עולה, לא צריך לעשות יותר מידי. אז ההצלחות הללו מובילות לעליה בביטחון, אך עליה זו איננה מבוססת יכולת.

- מעלה את הסיכון - קרה המקרה והגעתם לדרופ שאתם מכירים, אך הייתם עייפים, לא מרוכזים, עשיתם טעות -> תצטרכו טכניקה טובה לצאת מזה...אם אתם סומכים על מהירות, אתם בבעיה.

** לצערי אני פוגש את הפער הזה אצל רוכבים מתחילים וותיקים כאחד**

ברמה האישית אני יכול לספר שאני במאבק מתמיד בין הגז לברקס. וכל פעם שאני מרגיש שאני משחרר יותר מידי, אני מוריד, ככה אני בדרך כלל מצליח לשמור על עצמי אך עדיין להתקדם, לאט.

למשל בביקור האחרון במנרה היו לי כמה "כמעטים"...דבר אשר הוביל אותי לכמה מסקנות, אך העיקרית שביניהן -

לא רוכב מספיק במקומות שמכריחים אותי לדייק.

כשרוכבים באיזור הנוחות - הופכים לפחות חדים. משמע, אני בתקופה עם ביטחון מופרז, אז ביטחון זה זניח בבן שמן, אבל במנרה יתבטא ויסכן אותי.

רק במסלולים שאתם מרגישים על הקצה, או טיפה על הקצה, שמה תתפתחו הכי מהר, בהנחה שלא תוותרו, תחזרו שוב ושוב, ותתנו דגש ל -

- מודעות ברכיבה

- ביצוע -> הסקת מסקנות -> ביצוע חוזר


עיקבו אחריי
  • Facebook Basic Square
  • STRAVA-icon
  • YouTube Social  Icon
  • Instagram
bottom of page