כשאין מהירות שתעזור

כמי שפוגש לא מעט רוכבים, עם הזמן אתה מתחיל לזהות את אותן שגיאות ואותם הרגלים שגויים ולכן חשבתי שמאמרון בנושא הינו חשוב בהחלט.

 

אני רואה לא מעט סרטי לימוד בנושא קפיצות ורובם מדגישים תנועת פלג גוף עליון ושוכח כמעט לחלוטין את תנועת פלג גוף תחתון. 

 

לא מעט רוכבים לאחר כמה הצלחות, מסגלים לעצמם פימפום, דחיסה של בולמים, כשיטת קפיצה, ואם יש קליטים אז בכלל נהדר, מרימים את הפדלים אליהם, פלוס משיכה קלה של מרפקים של הכידון ויאללה קופצים, ולא משנה אם זה דרופ או קיקר.

 

לדעתי שיטה זו שגויה מהסיבה שמהירות איננה תמיד שם לעזור לכם. ברגע שתגיעו לאלמנט לאט מידי, הגלגל הקדמי תמיד יצנח אם לא תייצרו אנרגיה נכונה. ובנוסף, יד אחת תמיד חזקה יותר ולכן סטיה קטנה בשחרור יכול להוביל לסטיה גדולה בנחיתה.

 

דוגמא לדרופ, לפלאט (לקרקע ישרה ולא מדרון) - דרופ קטן בפרסה בפארק קנדה על האדום. ניתן לראות שהוא בגובה האגן שלי בערך.

 

אז אם אין מהירות, מה עושים?

 

ראשית תבינו שעמידת מוצא היא הבסיס להכל, לקפיצות לפניות...להכל!!! 

אם עמידת המוצא כפופה, הברכיים או הקרסוליים לא ממוקמים נכון, כל השאר כבר יהיה שגוי בהתאם. ביצוע של דרופ במהירות איטית מחייבת תנועה יוצרת אנרגיה, תנועה זו היא המנואל.

 

עוד מידע על עמידת מוצא  -

עמידת מוצא באתר שלי - כאן

וידאו המתאר עמידת מוצא ותרגילים לחיזוק וחידוד - כאן

 

עוד מידע על מנואל

תירגול מנואל - כאן

 

אחרי שתירגלתם עמידת מוצא, עיברו למנואל, ואז תהיו הרבה יותר מוכנים לקראת קפיצת דרופים בצורה בטוחה יותר. ואני אסביר מדוע.

 

אני פוגש מדריכים אחרים שמלמדים ששימוש בפמפום ודחיסת בולמים היא שיטה לשיחרור דרופ. אך דבר אחד צריך לזכור שאני רוצה לחדד, כל עוד יש מהירות, הרבה לא צריך לעשות, תהיו משוחררים, עמידת מוצא טובה, אולי אפילו טיפה קרבית והדרופ שלכם בכיס.

 

קרה המקרה, ואתם רוכבים אחרי חבר, בסינגל פחות מוכר, מבצעים פניה ופתאום במהירות איטית הגעתם למדרגת סלע לא קטנה, החבר כבר מתחיל להתרחק, אז כדי לא לצאת פחדנים, אמרתם לעצמכם: "יאללה מה שיהיה יהיה"...בהחלטה של מאית השניה..."לרדת את המדרגה לא ניתן אז..."

 

סיטואציה מצחיקה אולי אבל קוראת כל הזמן, ודוקא שמה תיפצעו. כי בדיוק כשלא מכירים, במהירות לא גבוהה...תצטרכו אנרגיה לשחרר את האופניים מהסלע, תצטרכו טכניקה מדוייקת.

 

אז בתור התחלה, איך בכלל לשחרר דרופ לפי הספר, אפשר לקרוא באתר שלי - כאן (לשחרר כל דרופ).

 

כמה שגיאות נפוצות ומה אני ממליץ להמשך:

1. תפסיקו לשלוח אופניים קדימה - רוכבים נוטים לשלוח אופניים קדימה, מה שמוביל לתחת אחורה, מה שמוביל לעומס על גלגל אחורי, מה שמוביל לצניחה של הגלגל קדמי במהירות איטית.

 (תודה לאייל על שיתוף התמונה)

 

 2. תפסיקו למשוך - משיכת האופניים ע"י המרפקים והברכיים (וקליטים), זה נחמד כל עוד יש מהירות. בנוסף אתם חשופים לסטיות של משיכות חזקות מידי ע"י יד אחת שחזקה מהשניה. במהירות איטית המשיכה תהיה לא מאוזנת אף יותר.

 

 (תודה לצחי על שיתוף התמונה)

 

3. זיכרו שהפחד מאט אתכם - אם אתם סומכים על מהירות, כשחוששים מדרופ חדש, ככל הנראה תאיטו, אם אתם מגיעים לאט, חייבים טכניקה מדוייקת יותר. הפחד גם משתק וגורם לתנועה לא משוחררת, דבר אשר ניתן לפתור רק ע"י המון המון תירגול, כך שגם שמפחדים, יש תנועה אוטומטית, כמו רובוט.

 

4. אוקיי, הבנתי, יש מצבים שאגיע לאט, מה לעשות?

 

* צלמו את עצמכם מהצד ובידקו מיקום קרסוליים - קרסול שאינו לריצפה בקפיצה או מאית שניה לפני הקפיצה, יכול להוביל לניתוק מהפדל ו\או למשקל קדמי עודף שיצניח את הגלגל הקדמי.

 

 

* תעבדו על מנואל אשר מייצר אנרגיה - את האנרגיה תוכלו לשמוע ע"י האצה של הנאבה האחורית כשתבצעו את המנואל נכון. המנואל איננה תנועת תחת אחורה בלבד אלא עבודת רגליים. על הרגליים להתיישר, על הקרסוליים לרדת ועל הידיים לשמש כמו ווים כשאתם נשענים לאחור. 

 

 (תודה ליניב על שיתוף התמונה)

 

 חוששים להישען לאחור, עיבדו על טווח התנועה שלכם - כאן

 

הסבר על מנואל לדרופ ויצירת אנרגיה - 

1. מגיעים בעמידת מוצא

2. מרימים טיפה קרסוליים, על ציר הפדל (כוונה שזרועות הפדלים בשאיפה ישארו מקבילים לקרקע).

3. עקב תנועת הקרסול, הברך תלך טיפה קדימה והפופיק יתקרב לסטם. בזמן תירגול נסו לדמיין קו דמיוני שעובר דרך הפופיק והתנועה צריכה להיות קדימה ואחורה ולא למטה ולמעלה

3. בהחלטיות מורידים קרסוליים לכיוון הריצפה ומשקל הגוף עובר לאחור

4. הידיים כווים מרימים את הכידון, אם יש איזושהי משיכה, היא מתבצעת מהכתפיים בגלל ההישענות לאחור

 

הינה כמה דוגמאות:

 

אז אם דיברנו על מה כן, ועל מה לא, הינה דוגמא שגיל שמח לשתף לשם עזרה לרוכבים נוספים. (תודה רבה גיל, שאפו ענק)

 

גיל מגיע לדרופ עם עמידת מוצא בעייתית. כפי שניתן לראות הקרסול האחורי מאד כלפי השמיים ובנוסף גם הפדל עצמו לוחץ, רואים שהפדלים לא מאוזנים \ מקבילים לקרקע = חוסר איזון ושיווי משקל התחלתי. 

 

מחסור בקרסול לריצפה מוביל לרגליים כפופות שעובדות שעות נוספות.

 

בגלל חשש, הגוף קצת קפוא ולא משוחרר, הדרופ חדש ולא מוכר, המהירות איטית (גם לשם האימון, תירגלנו מהירות איטית). אין תנועת אגן ומנואל ליצירת אנרגיה, אז מה שנותר זה ניסיון משיכה, ניתן לראות שיד אחת מושכת שמאלה חזקה, פלוס חוסר האיזון ברגליים בשלב הקודם, שמשפיע על הביצוע בשלב הזה. (כמו שאמרתי, עמידת מוצא זה הבסיס להכל, אם העמידה לא מדוייקת, כל השאר כבר יהיה פחות מדוייק). 

 

המנואל דורש טווח תנועה, בגלל שטווח התנועה קצר, ניתן לראות שגיל נשאר דיי במרכז, מה שמוסיף משקל על הגלגל הקדמי.

 

 

בגלל העומס על הקדמי וחוסר התנועה ליצירת אנרגיה, ניתן לראות את הגלגל הקדמי שצנח, גלגל אחורי דבוק לסלע, ולצערי הגלגל הקדמי פוגש את הקרקע בזוית בגלל אותה סטיה קטנה ביציאה שהובילה לסטיה גדולה בנחיתה.

 

 

מכאן כבר ההמשך ברור.

 

 

לדוגמא כיצד כן לבצע, המשיכו לגלגל למטה. שוב תודה ענקית לגיל על השיתוף.

 

 

ביצוע יותר מדוייק של אותו דרופ - 

 

 

 

 

 

Please reload

מאמרים מועדפים

Why I joined the Dark Side - Ebikes

May 25, 2019

1/2
Please reload

מאמרים אחרונים

November 25, 2019

September 7, 2019

Please reload

עיקבו אחריי
  • Facebook Basic Square
  • STRAVA-icon
  • Vimeo Social Icon
  • YouTube Social  Icon