איך להשתפר בביצוע – רכיבת אופניים

אני פוגש הרבה מודרכים\רוכבים שמספרים לי שהם לא משתפרים, הם כבר רוכבים תקופה ולא מצליחים לשפר יכולות בקצב שציפו.

בעקבות זאת, החלטתי לכתוב טיפה על הנושא.

 

כרוכבים ובחיים בכלל אנחנו משתפרים מהר בהתחלה ואז נתקעים, כמו בעבודה, אנחנו משתפרים עד רמה מסויימת ואז רובינו, כשאנחנו חושבים שאנחנו מספיק טובים, אנחנו מתרכזים בביצוע המטלות ולא בשיפור יכולות.

 

אך אנחנו פה עוסקים ברכיבה ולא בעבודה אז לצורך העניין, אנחנו מבצעים פניות, זורמים איזה סינגל, מבצעים מעבר סלעים, עלית מדרגה או ירידת מדרגה וכו...בקיצור רוכבים עם חברים ושוב...זורמים.

 

אז כדי להשתפר, כדאי ראשית שנבין שאנחנו כל הזמן נעים בין שני אזורים עיקריים, איזור למידה ואיזור ביצוע.

את רוב זמיננו אנו משקיעים בביצוע, בזרימה עם חברים, לא משנה כמה ננסה להיות מדוייקים, אנחנו לא באיזור הלמידה ולכן השיפור יהיה איטי יותר.

 

 

 

 

אז מה קורה באיזור הלימוד?

 

כשאנחנו לומדים, אנחנו קוראים, צופים בוידאויים, מתרגלים, הולכים להדרכות ועוד.

כשאנחנו רוכבים, עלינו להיות מודעים ללמידה, ולנסות ולהפיק מסקנות ובעצם לשלב בין עולם הלימוד לעולם הביצוע.

 

חשוב לזכור שאיזור הביצוע חשוב בהחלט, כמו שלא אלך לבעל מקצוע אצפה שיהיה הכי מקצוען ולא יעשה ניסויים.

אז כדי לשפר ביצועים, עליי לשלב בין שני העולמות או האיזורים, עלינו ללמוד ולבצע...וכמובן להפיק מסקנות מטעויות ולהשתפר.

ככל שנהיה יותר באיזור הלימוד, נשתפר מהר יותר.

 

 

הינה טבלה שמדגישה את שני האיזורים וטיפה מבהירה את אשר כבר כתבתי.

שימו לב שלמידה נעשית כשהרכיבה ממוקדת בה, אנחנו מודעים לכך שאנחנו לא בשליטה, אולי מנסים משהו חדש, טעויות בהכרח צפויות, ומה שנקבל מזה – התפתחות עבור ביצוע עתידי טוב יותר. לעומת זאת, אם הרכיבה היא לא ממוקדת למידה אז ננסה לבצעה הכי טוב שנוכל (עם החברה, ניתן בראש), אנחנו בשליטה עד כמה שנוכל כדי להימנע מטעויות "מביכות", והתועלת כאן היא בביצוע העכשוי.

 

 

אז איך נבצע? מה עלינו כרוכבים לעשות כדי להשתפר?

 

1. עלינו להאמין שנצליח להשתפר – יש לא מעט שממש ממעיטים מערכם, ולא מאמינים למשל שאי פעם יצליחו לקפוץ משהו או לעשות באני הופ.

2. עלינו באמת לרצות לשפר את רמת הרכיבה שלנו - זה דורש המון משאבים, מחוייבות, התמדה.

3. כדאי שנדע מה עלינו לעשות כדי להשתפר – למשל אימון ממוקד, לקיחת קטע סינגל ולחזור עליו שוב ושוב, אולי לצלם את עצמינו, ללמוד מהטעות ולנסות שוב ושוב עד שהאסימון ייפול ונצליח לבצע נכון יותר.

4. נהיה במצב שלא איכפת לי לעשות טעויות – חשוב שיהיה לי נוח לבצע טעות, בתחרות לא אנסה משהו חדש, ומול חברים לא תמיד נוח לי לטעות, אולי אחשוש מהערות או התנהגות לא בונה מצד חבריי לרכיבה. ולכן או שארכב לבד, או עם חבר שגם רוצה ללמוד או אלך למדריך.

 

 

מה כדאי לנו לקחת איתנו להמשך?

 

- כרוכבים, עלינו לתמוך אחד בשני כדי שנוכל להשתפר ולא נדאג שאם נטעה, ירדו עלינו.

- לא לצפות רק להצלחות אלא לצפות שרוב הזמן נטעה. צריך להבין שנטעה, נסיק מסקנות, נתרגל ואז נצליח.

- חשוב שננסה דברים חדשים ולא נחשוש

- כדאי שניצור איזור נוחות – אם ע"י באמת רכיבה לבד או ע"י מפגש עם מדריך שיתמוך בך

להוביל ולעזור לאחרים עי משוב חיובי ובונה כדי שיוכל לטעות וללמוד לפעם הבאה (לא כזה פשוט ליישם)

 

סיכום

 

- אולי נהיה ברורים עם החברים שאנחנו רוצים ללמוד אז שיעזרו ולא יורידו אתכם

- במקום להתרכז רק בביצוע, נסו להבין שתמיד יש מה ללמוד ובמה להשתפר (תאמינו או לא, יש מודרכים שמגיעים, משלמים כסף, ועדיין בטוחים שהם יודעים הכל ופשוט בולמים, לא מקשיבים)

- תקופת לימוד הינה יכולה להיות מתסכלת, מודרכים יכולים לספר שלא אחת, אחרי הדרכה, הלכו להתאמן כדי להיפטר מהרגל שגוי...זה לא קל, בייחוד אם שנים ככה רכבת.

 

הינה תרשים זרימה שמראה כיצד תהליך למידה תקין קורה – אנחנו לומדים, מיישמים את מה שלמדנו, מבצעים בשטח במהלך רכיבה, קולטים אולי טעות או שניים, מפיקים מסקנות, חוזרים ומתרגלים וכך הלאה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Please reload

מאמרים מועדפים

Why I joined the Dark Side - Ebikes

May 25, 2019

1/2
Please reload

מאמרים אחרונים

November 25, 2019

September 7, 2019

Please reload

עיקבו אחריי
  • Facebook Basic Square
  • STRAVA-icon
  • Vimeo Social Icon
  • YouTube Social  Icon