מיקום מרפקים

 

אז אין כמו מראה עניים.

 

בעזרת הקולאג' הנחמד שחברי תום קמני שמח לשתף (כדי לעזור לרוכבים אחרים)...אני רוצה להסביר דבר או שניים על מיקום מרפקים, עמידת מוצא וירידות טכניות.

 

  

אז נתחיל מהסוף, ניתן לראות בתמונה מס' 4 כיצד הידיים של תום כמעט לחלוטין ישרות ונראה כאילו עוד שניה הוא מתהפך קדימה. כלומר מספיק בור או שקע קטן, או לחילופין איזה סלע\ בליטה שלא שמנו לב אליה...והופ...עפים...

 

 

אז איך הוא הגיע למצב הזה?

 

הכל מתחיל בעצם בתמונה מס' 1 - שימו לב כיצד המרפקים שלו כמעט במנח מקביל לקרקע. למה?

 

 

 

 

 

אז יש כמה סיבות אפשריות -

- טעות בעמידת מוצא וטכניקת ירידת סלע

- מיקום ברקסים לא אופטימלי

- אורך אופניים ואורך סטם שיחסית ארוכים לגובה הרוכב

 

 

* במקרה של תום, הוא בחור גבוה אז אני פוסל את אורך האופניים (למרות שהמלצתי לו גם לבחון סטם קצר יותר).

 

* מיקום הברקס ובכללי הקוקפיט שלו מכוון נכון, ואם אתם לא סגורים מה הקשר בין כיוון הקוקפיט ועמידת מוצא וכו, שווה לקרוא על זה קצת, זה יעשה לכם שינוי אדיר ברכיבה (יסודות)

 

* אז נשארנו עם אולי טעות בסיסית בעמידת המוצא ועבודה עם ירידות סלע

 

 

עמידת מוצא -

 

עמידת מוצא מתחילה מכפות הידיים שכדאי למקם אותן באלכסון על הגריפים כדי שהמרפקים יצאו החוצה ויתנו לנו יותר יציבות. הרבה מאד רוכבים ממקמים את הברקסים קרוב מידי לגריפ וזה מכניס להם את המרפקים פנימה, צמוד לגוף, וזה מגביל לנו את התנועה ומוריד את רמת השליטה והיציבות שלנו.

תחשבו על שכיבות שמיכה, איך הכי נוח לכם, זו בערך הצורה שנוצרת בין היד, לכתף, מרפק וכו...

 

 

 

 

 

ירידת מדרגה

 

עמידת מוצא קרבית, מביאה את החזה נמוך יותר, קרוב יותר לסטם או הכידון, ובעזרת התנועה הזו שהיא יזומה, היא מקדימה את המכשול, ואז כשאנחנו בשיא הירידה, אנחנו נימצא יחסית במרכז האופניים, העומס מופעל כלפי מטה ע"י הרגליים, הישר אל איזור הציר המרכזי, כמו כן יש כיפוף במרפקים, שתורם ליציבות ולשליטה וכך גם נוכל דיי מהר לאחר המכשול לחזור לעמידת מוצא.

לעומת, מנח אחורי לפני המכשול וסיום עם מנח מאד אחורי, עם ידיים ישרות מידי ומקווים לטוב :-) , כמו בתמונה מס' 1.

 

מנח = מיקום על האופניים, או מיקום בכללי...סתם מילה יפה...

מנח אחורי = תחת אחורה

תחת אחורה לפני הסלע, יביא אותנו להרבה תחת אחורה תוך כדי, ובסיום המכשול האופניים או יברחו לנו, נאבד שליטה או אף נתהפך.

 

סרטון שעוסק בעבודת חזה ומרפקים בירידות מדרגות סלע

 

סרטון שעוסק במדרגות ומדרון תלול (טכניקה דומה)

 

וספציפית לגבי תום -

 

המנח של הגוף שלו, לא היה אחורה מידי, אך הידיים שמקבילות לקרקע, מובילות לכך שהאופניים, או ליתר דיוק, החלק הקדמי של האופניים, בקלות רבה זז קדימה ומתרחק ממנו.

 

זה טוב במסלולים מהירים, ישנם אף מצבים בהם אנחנו אפילו דוחפים טיפה את האופניים קדימה, לסלופ אחרי דרופ או במעבר מהיר של מכשול. אך בסלע כמו זה, תלול ובעל מדרגות, זה יכול להכשיל אותנו.

 

תיזכרו שהגלגל הקדמי שעובר את המכשול זה החלק הפשוט, מה קורה עם הגלגל האחורי? אם אנחנו אחורה, כל המשקל שלנו עליו, ולכן הוא יתגלגל יותר לאט וידבק לסלע ועוד יותר יוביל לצניחת הגלגל הקדמי ואנחנו נצנח אחריו. לכן עדיף להיות יחסית באמצע.

 

אם חושבים על זה, הגלגל הקדמי הרי צונח ברגע שהוא עובר את שפת הסלע, אתם תצנחו אחריו אם לא תהיו מוכנים, אל תתנו לגלגל הקדמי להכתיב לכם לאן הולכים, ע"י תנועה מקדימה, אתם תקבעו לאופניים מה קורה ולא הם לכם:-)

 

אז שוב תודה לתום על התמונות, מקווה שהצלחתי להעביר את ההסבר בפשטות יחסית, אני יודע שלא תמיד קל, בטח לא בקריאה, להבין מה הולך.

 

שתפו עם מי שזה יכול לעזור לו ושיהיה המשך שבוע מעולה:-)

 

סרטון שעוסק בעבודת חזה ומרפקים מזוית אחרת

 

 

 

 

 

Please reload

מאמרים מועדפים

Why I joined the Dark Side - Ebikes

May 25, 2019

1/2
Please reload

מאמרים אחרונים

November 25, 2019

September 7, 2019

Please reload

עיקבו אחריי
  • Facebook Basic Square
  • STRAVA-icon
  • Vimeo Social Icon
  • YouTube Social  Icon