YT IZZO - New Bike

יאללה מתחילים...


אבל שניה לפני...חייב להזכיר, אני רוכב אנדורו ודאונהיל, כבר 15 שנה. והאופניים האלו, הם לא שם בכלל, מטרתם לתת מענה לרכיבות ארוכות, סינגלים פחות תלולים, פחות טכניים. כן אפשר לשים עליהם גלגלים וצמיגים לאנדורו אבל אז מה עשיתי בזה. בקיצור...אני רוכב אנדורו שמנסה להתקרב לXC, וזה שינוי מחשבתי יותר מהכל, סינגלים שלא ניסיתי מעולם, לא התקרבתי, השתעממתי...עכשיו הם המטרה.


אז זהו מאמר ראשון, עידכון ראשוני, השינוי המחשבתי ייקח עוד זמן...לכן בדיווח יש טיפה אפילו אכזבה כי בעצם אני רוכב על אופניים שהם...לא אנדורו...והגוף, השרירים, הראש, הלב אולי...עוד באנדורו. אז עם הזמן אבין יותר טוב את יכולות האופניים והייעוד האמיתי, ואיך לעבוד איתם טוב יותר...הם לא לדריסה, הם לפימפום, לדילוג...לפידול...


עכשיו אפשר להתחיל :-)


אני הזמנתי את ה Launch Edition.


מה זה כולל, תסתכלו באתר של YT. מתייחס לזה בהמשך קצת מה אני חושב ביחס לPRO.


צילמתי כבר שני סרטונים עם האיזו...מקווה שאצליח לספר את הסיפור, למה בחרתי את האיזו ואיך הולך. לא הכל ורוד אבל יש פה משהו מאד מיוחד.


בקצרה, חיפשתי מהלך קצר, בייחוד בזמן הסגר והרצון שלי ללמוד את תחום הXC ונאלץ לרכב מרחקים מאד גדולים, גם מבחירה כמובן, רוצה להשתתף באפיק תחילת שנה הבאה.

אחרי רכיבה על 100 ממ ודומיו, הבנתי שעדיף מהלך טיפה יותר ארוך, אופניים טיפה יותר חזקים ועמידים.

כמובן שיש מתחרים וחלופות. מבחינתי בדקתי איבזור, עלות וזמינות.

מבחינת איבזור ועלות, אין בכלל מה לשוות עם אחרים. שיווק ישיר מנצח בקטע הזה אם מתחברים למותג, למראה השילדה, לגאומטריה ולאיבזור שרוצים.



הספקה - גיליתי שרוב החברות נכון ליוני\יולי 2020 אומרות לי שההספקה תהיה בינואר.

וYT אמרו לי אוגוסט, אז ברור שבחרתי בהם, היה עיכוב של חודש וחצי, קיבלתי פיצוי משעותי ואחרי המתנה קשוחה והודעות עם יוהאן וכו...הינה הסרטון של קבלת האופניים.


תחושת רכיבה -

אחרי לא מעט "סידורים" שתיכף אפרט, וכשלוקחים בחשבון שאני רגיל לסנטינל של טרנזישן, אופני אנדורו עם בולם אחורי קפיץ, אופניים עם משקל משמעותי, 15 קג ככה ביום בהיר, צמיגים אגרסיביים...גאומטריה ארוכה...

אז האיזו קצרים, קל לתת באני הופ ולקפוץ. קלילים, מפדלים נהדר, כשמפדלים בעמידה גיליתי יעילות מדהימה, לא רגיל מהאנדורו כמעט לעמוד ולפדל. קל להזיז באויר וקל לקפוץ, כבר אמרתי?:-). למעשה הם השילוב שחיפשתי בין מהלך קצר, אפשרות לנעול בולמים, גלגלים מעולים שאפשר לתת מרחקים ועל הדרך גם סינגלים טכניים. אומנם לא לחפש KOM, אבל לתת בביטחה ובביטחון.



חלקי האופניים ושינויים שכבר עשיתי (או הזמנתי) -

1. מוט אוכף אלחוטי - שילדה לארג' - מגיע 150 ממ, הייתי צריך לקנות 175ממ (רגליים ארוכות, הגובה שלי 181 סמ)

2. כידון 760 הוחלף ל780 עם רייז 30

הכידון הוחלף בגלל שזה צר מידי עבורי ורייז כי הסטירר חתוך ואין מספיק מקום להוספת ספייסרים.

3. נעילת בולם אחורי - לא עבדה, הסוויץ' של רוקשוקס,תופס המון מקום על הכידון, אפשר להחליף עם סוויץ' מאלי אקספרסס.

4. בהקשר הזה אני רגיל לגריפים של ESI, אז הסוויץ' עוד יורת הפריע, אם משתמשים בגריפים שמקבלים אז פחות בעיה.

5. ברירת המחדל של הבולם - סגור (ככל הנראה 2021 שינו את זה לפתוח) - החלפתי את הראש של הבולם ל3 מצבים עם כפתור על הבולם - פתוח, סגור, אמצע. חוסך כבל ופשוט חטפתי עצבים על כל העניין שהנעילה לא עבדה כי לרכב עם בולם סגור זה לא מתאים, ברוב המקומות מבחינתי ואיבדתי אמון בשיטה, אז סוויץ' על הבולם. (פשוט, מוכר, עובד ואני לא מאלה שינעל כל שניה את הבולם מהכידון, זה בעיקר לכבישים ושבילים לבנים ארוכים)

5. צמיגים - לא מתאימים לי ולתנאי הרכיבה שלנו ולסינגלים שאני רוכב. הם מתגלגלים נהדר ויש אחיזה בטיפוסים טכניים גם מאד מדורדרים, אך במהירות בירידות מדורדרות ועוד עם שילוב של בלימה אין אחיזה. אז שוב זה גם תלוי סגנון רכיבה. אז קדמי כנראה אחליף לDHF (אחרי שיחה עם יוהאן)

6. הגלגלים הגיעו עם פנימית - שמתי ונטיל וטיובלס, מגיע עם פס לטיובלס (אתם כבר קולטים שיש המון הוצאות מעבר לרכיבה או עוד לא?)

7. קניתי את הבקבוק שלהם 800CC זה אחלה לקיץ

8. משקל באתר 11.8 - משקל אמיתי עם מים מגיע ל13 קג.

9. קשיחות הגלגלים, שילדה, בולמים קצרים - משהו להתרגל אליו




זהו בנתיים מסקנות ותחושות עד כה. סליחה על החפירה אבל רואה שאלות בקב' השונות ודיי סיכמתי פה את הכל.

צילמתי כבר 2 סירטונים על האיזו (רכיבות ממש קצרות), אשתף הכל בהמשך...הירשמו חופשי לערוץ שלי כדי לעקוב...אמשיך לדווח על דברים חדשים.


אחרי כמה ימים של באסה, כי ציפיתי במחיר כזה שהכל יהיה פיקס מהפדאל הראשון...עכשיו אחרי לא מעט התאמות...התחושה הרבה יותר טובה. מאמין עם הזמן זה רק יגבר, כמו שאמרתי, אני מרגיש שיש פה משהו מיוחד...


עידכון 19.10.2020


הספקתי להוסיף רכיבות במשמר העמק ובן שמן. אין ספק שקנדה שמאד מגורען באבנים בגודל כדורי טניס ועכשיו גם בן שמן בהרבה סינגלים מאד מדורדר, הצמיגים פשוט לא מתאימים, לפחות לא הקדמי. משמר העמק הרבה יותר רגוע מהבחינה הזו, יש דרדרת אך לא מחצץ, אז הצמיגים היו מעולים.


האופניים דורשים ממני הרבה יותר דיוק, אגרסיביות ועבודה. כשאני מפמפם, ועושה מנואלים קטנים וביציאות מפניות וכל מיני משחקים, מרגישים את הקלילות ואת הדבר שהיה לי חסר עם האנדורו. כמובן שהעליות הן פשוט תענוג צרוף.


כדי להוסיף לי עניין, אחרי הרבה שנים על אותם סינגלים, עברתי לחשמלי. תמיד לא התלהבתי מעליות, והחשמלי פשוט היה פינוק, גם במישור, אתה מפדל וטס. אך בירידות דיי מהר הבנתי שאני טרמפיסט, מכוון ישר ורוכב לא משנה מה זה בכלל. המשקל הגביל אותי מבחינת שיפור טכניקה והכל הרגיש לאט לאט כבד ומסורבל. ההתלהבות שהיתה ירדה והמסלולים התחילו לשעמם. בכל זאת, מדינה קטנה, מספר מסלולים טובים מצומצם יחסית, ולחזור אליהם שוב ושוב עם חשמלי זה משעמם. ניסיתי לגוון ולרכב במקומות חדשים ושונים מהרגיל אך בסוף מצאתי את עצמי למסלולים האהובים.


האיזו, או כל אופניים אחרים קצרי מהלך ויעילי פידול מביאים אותי לאותה נקודה של כיף בעליה, אך בניגוד לחשמלי, מאתגר, מעניין, כיף, גם בירידה. קלילות מוסיפה אתגר וצורך לדייק את התנועה והרכיבה. בקפיצות אפשר להזיז ולשפר תנועה באויר, אך גם טעויות פחות נסלחות. קוים כדאי לבחור נכון, זה לא חשמלי כבד שדורס הכל. לוקח זמן להתרגל וללמוד איך לרכב עם אופניים קלות. יש ממש צורך לשנות משהו בראש.


בקיצור, לא משעמם ומי שמחפש חוויה דומה, ככל הנראה שזה הכיוון.



מאמרים מועדפים
מאמרים אחרונים
עיקבו אחריי
  • Facebook Basic Square
  • STRAVA-icon
  • Vimeo Social Icon
  • YouTube Social  Icon