להתחיל וגם לחזק את הקיים

עמידת מוצא

הבסיס להכל זה עמידת המוצא שלכם. מרוכב מתחיל ועד המתקדם ביותר, תמיד חישבו כיצד אני יכול להיות וגם לחזור לעמידת מוצא כמה שיותר מהר לאחר מכשול.

המשך דגשים לעמידת מוצא ובלימה

חשיבות המרפקים, מה עושים עם הברכיים בזמן רכיבה וכיצד כדאי לבלום.

בחירת קוים

בחירת קוים זוהי יכולת שרוכשים ככל שנרכב יותר ונהיה מודעים יותר לאפשרויות השונות הקיימות לרכיבת כל סינגל.

ירידת מדרגת סלע

מכירים "תחת אחורה"?, אז לא תמיד זה מה שיעזור, ברוב המקרים כן אך כשיטה, זו תמצית לתקלה, בוא נראה מדוע כדי ליזום תנועה לפני מדרגת סלע. (זיכרו - "כיצד אני יכול לחזור כמה שיותר מהר לעמידת מוצא?")

הרחבת טווח התנועה

לאחר שעבדנו על עמידת מוצא, מט, בלימה, ירידת מדרגה, וביקרנו בפמפטרק, כדאי שניתן מחשבה לטווח התנועה שלנו על האופניים. כדי לשפר את היכולות, חשוב שטווח התנועה שלנו יגדל, כך נוכל לטפס מדרגות גדולות יותר, נוכל לבצע מנואל ובאני הופ טוב יותר, לקפוץ נכון יותר, ועוד ועוד...

מדרון תלול

ביצוע מדרון תלול מאד דומה לירידת מדרגת סלע.
הטכניקה אותה טכניקה ולא משנה זוית המדרון.

שימרו על עבודת מרפקים וברכיים.

רגל אחורית

אחרי שדיברתי על עמידת מוצא ורגל מובילה, רציתי לדבר על רגל אחורית וההשפעות שלה על הרכיבה.

עבודת מרפקים

המרפקים בזמן הרכיבה הם המפתח לגמישות החזה וכדאי שלא נמהר לנעול אותם.

מנח הגב

מנח הגב כל כך חשוב בתרגול ויישום לשם חיזוק הגב, מניעת כאבי גב, ועבודת רגליים חופשית יותר

טיפ לירידת מדרגת סלע

טיפ איך נכון לבצע ירידת מדרגות סלע ודריסת גינות סלעים. בקצרה - אל תמהרו לקחת תחת אחורה בכל סיטואציה. כדאי להחליף את האוטומט. זה יציל אתכם בשעת צרה.

תרגול מדרגות ליד הבית

תרגול ירידת ועליית מדרגה ליד הבית וכיצד גם להתאמן בשטח.

עבודה על מבט

המבט הינו אחד המרכיבים החשובים ברכיבה טכנית, קחו לכם סינגל ובצעו מספר חזרות. בניסיון הראשון או שני, בעיקר תתמודדו עם תוואי השטח, ולאחר שתכירו את הסינגל טוב, תוכלו להתפנות לאימון של טכניקה. נסו לבחון כמה המבט שלכם להמשך, ואם אתם רוכבים מהר יותר ככל שהמבט עולה.

פמפטרק ושטח

למי שלא היה, אני ממליץ לגשת לפמפטרק הקרוב לביתיכם. הקשר בין פמפטרק ורכיבת שטח הוא הדוק ולכן כדאי להתאמן מידי פעם בפמפטרק ולשפר את החיבור לאופניים, תנועה זורמת ונכונה יותר ואת הקורדינציה ותיאום בין פלג גוף עליון ותחתון. אתם תשימו לב שכדי לבצע הקפות בפמפטרק רצופות ללא פידול, עיקר העבודה היא בפלג גוף תחתון, וזה נכון. כדאי שנשים דגש ומחשבה לפלג גוף תחתון ברכיבה שלנו.

עלית מדרגה

איך אפשר לתרגל ולהשתפר בטכניקת עלית מדרגה, ממש ליד הבית

עבודת קרסוליים

הכל מתחיל מהקרסול - שליטה, אחיזה, יציבות ובטחון ברכיבה. 

תירגול ווילי

בהמשך להרחבת טווח התנועה, וכהכנה לקפיצות, ווילי לא רק תרגיל ליופי בחניה אלא עוזר לשליטה כללית והרחבת טווח התנועה והנוחות שלכם על האופניים. ע"י הרחבת טווח התנועה ומשחקי ווילי, תאמינו או לא, זה ישפיע על עלית המדרגה שלכם, באני הופ ועוד.

Please reload

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • strava-logo1
  • White YouTube Icon
  • White Vimeo Icon

© 2013 by Avner Firon MTB Guide

שלח הודעה: