top of page

קליטים לעומת פלאטים - ללימוד טכניקה


קליטים לעומת פלאטים - לטובת לימוד

אני רואה לא מעט מודרכים ורוכבים שדנים בנושא, מה עדיף? יש גם לא מעט שאומרים לי שניסו וחזרו...

אני האמת לא דוגמא טובה כי לקליטים מעולם לא התחברתי וכמי שלא רוכב תחרותי, אף פעם לא הבנתי למה אני צריך את זה.

יש דיונים ארוכים בנושא ואני לא מתיימר להיות פה צודק, אין שחור לבן בנושא, האם לרכב עם פלאטים או קליטים, אבל אני יכול לומר שאני מזהה הבדלים ועבור מי שמנסה לשפר את הרכיבה שלו, שווה לעבור לפלאטים.

ואני בכוונה אומר לא "שינסה" פלאטים, אלא שיעבור...כי ניסיון, זה משהו זמני, ומי שעובר לפלאט, כנראה יסבול בחודש וחצי הראשון...אז תהיו מוכנים וכדאי גם מוגנים.

אז דעתי הקטנה -

1. פלאטים נותנים ביטחון שאפשר להשתחרר מהם מהר

2. ניתן לבצע תירגולים ותרגילים שעם קליטים קשה, כמו תירגול נפילה לאחור כדי לשפר ווילי, ווילי דרופ, מנואל, פדאל קיק ועוד...לא מכירים את התרגיל?, הצגתי אותו בוידאו על ווילי -

3. נק. חשובה לחשוב עליה, מי שרגיל מאז ומעולם לרכב עם קליטים, רגיל יותר לבצע עבודה עם הכריות של כף הרגל ולא עם הקרסול. כמו שניתן לראות בתמונה, העליון דוחף כלפי מטה עם כריות הרגל והתחתון דוחף עם הקרסול.

עכשיו זו נקודה חשובה כי דחיפה כלפי מטה עם החלק הקדמי של כף הרגל תבצע דבר אחד ודחיפה עם הקרסול, יקרה דבר אחר.

הינה סרטון שלי על קרסוליים לריצפה אם פיספסתם -

אם תצפו בהרבה וידאויים ותמונות כמוני של מודרכים תתחילו לזהות מגמה, מי שיש לו קליטים ודוחף עם חלק קדמי נוטה להפיל את הגלגל הקדמי יותר, עכשיו זה גם קורה בגלל הנק. הבאה שאציין, אבל בוא נאמר שהוררדת קרסול לריצפה תיתן אחיזה ויציבות, שמירה על גלגל קדמי בגובה הסלע כשאנחנו מנסים לזרום גינת סלעים מהירה או דרופ. מאד קשה לכתוב את הדברים ולכן צירפתי וידאו קצרצר בהמשך...אומנם הוידאו לא מכסה את כל הנקודות אבל מנסה טיפה להסביר.

4. תנועה כללית של כף הרגל, ואת זה אני מסביר בוידאו הבא - בקליטים מתרגלים לתנועה של למעלה ולמטה, עם פלאט הרגל פשוט תברח ולכן אלה שעוברים מקליט לפלאט, שימו מגני ברכיים ארוכים :-)

תנועת הקרסול לריצפה עוזרת למנוע בריחת הרגל מהפדל, וזה נורא חשוב לקפיצות, אנחנו עם הזמן לומדים לבצע תנועת חיכוך של קדימה ואחורה ולא למטה ולמעלה. (שימו לב שיש הרבה שממקמים את הקליט קדימה מידי על הנעל, כלומר הפדל ממוקדם מאד קדימה על כף הרגל וזה דווקא יכול להוריד מאד את העכב לריצפה ובגלל האי נוחות הזו, מתרגלים להרים את הקרסול...)

5. נכון קל יותר להרים גלגל אחורי עם קליטים, וזה עוזר לנו לקפוץ בהתחלה ועוזר בבאני בהתחלה, אבל זה מוביל להרגל מגונה של משיכת האופניים אלינו גם עם הידיים, ויד אחת תמיד חזקה יותר ומובילה לסטייה של הכידון בשיחרור שיכולה להוביל לסטיה גדולה בנחיתה...

בקיצור, יש עוד המון, דברו איתי אם יש שאלות או חידודים. לא ניסיתי להקיף הכל, ולחפור יותר מידי, רק להביע את מה שאני רואה כמעט כל סופ"ש.

הינה הסרטון שככה ערכתי עכשיו בקטנה שממש על קצה המזלג מדבר על חלק מהדברים שאני רואה לא מעט שקשור לפדלים (בכלל תיכננתי סרטון על נושאים אחרים אבל זה מה שכיף...מתכננים דברים ובסוף יוצאים דברים אחרים מגניבים)


עיקבו אחריי
  • Facebook Basic Square
  • STRAVA-icon
  • YouTube Social  Icon
  • Instagram
bottom of page