Search
  • אבנר פירון מדריך אופניים

שינה טובה לרכיבה טובה

שינה...תאמינו או לא...אבל שינה טובה או חוסר שינה, ישפיעו באופן ישיר על הרכיבה שלכם.


לאחר ערב עם חברים וקצת (הרבה לפי אשתי) שתיה והרבה מאד צחוקים, הלכתי לישון מאוחר, ואז כל שעה התעוררתי להסתכל על השעון כי קבעתי עם חבר ב-6 בבוקר כבר להתחיל...



עם עצמי התחבטתי האם כדאי לצאת או לא, כי לא נעים, קבענו!

לשמחתי אשתי פסקה: "אתה לא יוצא לשום מקום!!!", כשכבר הייתי עם רגל מחוץ לדלת.

האמת שהיא צדקה לחלוטין, קמתי בבוקר וככה במזל היתה תוכנית על השפעות מחסור שינה וחשבתי שכדאי לשתף, אולי כחומר למחשבה, לפעם הבאה שלא תשנו טוב ותקומו מוקדם לרכיבה.


כשאתם מבצעים פעילות לאחר מחסור בשינה:

1. אתם תקחו יותר סיכונים (יש מחקרים אשר מראים שאנשים עם מחסור שינה, יקחו יותר סיכונים במשחקי רולטה והימורים למשל). מחקרים נוספים הראו שיש עליה של רכישות בלילות כשאנשים לא ישנים מספיק. כמו שאומרים, עדיף "לישון על זה" כדי לקחת החלטה שקולה. מסביר חלק מהשידרוגים שלי😁

2. מהירות התגובה שלכם תהיה איטית יותר (גם לזה יש הוכחות מחקריות)

יש עוד השפעות, וכמובן שחלקן תהיינה משמעותיות יותר כשמחסור השינה הוא רציני ולא רק בגלל שישנתם 3 או 4 שעות, אבל בכל זאת, לא יאומן כמה ההשפעה היא מיידית. ועבורי שתי הנקודות למעלה מספקות להבין שככל הנראה עם מחסור שינה, אולי טיפה אנסה לקפוץ משהו מעל היכולת שלי או לא אהיה מודע למצבי, ובנוסף, אם מהירות התגובה שלי איטי יותר, כמובן שאני מסתכן ברכיבה טכנית מהירה וכמובן אם ביצעתי כבר אלמנט מורכב שמעל היכולת שלי, התגובתיות האיטית לא תציל אותי כנראה אם אצטרך להגיב מהר.


כמובן שיש אנשים שיוצאים מן הכלל, אך לרובינו, ההשפעה קיימת במידה מסויימת. אז שימו לב אם לא ישנתם טוב:

1. לא לקחת סיכונים מיותרים

2. לרכב לאט יותר וביתר זהירות

3. אם שתיתם לא מעט ערב קודם, יש סכנה אמיתית של לחץ דם גבוה תחת מאמץ וכמובן תחושות של סחרחורת ובחילה (בייחוד בסיום עליה גדולה), וזה כמובן ישפיע על הירידה הבאה...

שורה תחתונה, אנסה לצאת לרכב בערב😁