top of page

הכנה למנרה


פונים אליי לא מעט לגבי הדרכה במנרה, ורציתי להסביר ואולי לתת כמה טיפים לגבי רכיבה במנרה.

מנרה זה לא עוד מקום שבאים אליו לרכב, זה מקום ששונה לחלוטין מכל מקום אחר שרכבתם בו בארץ.

(בתמונה: זיו מדגים רמת פוקוס ברמה אחרת לקראת מעבר בין סלע גדול לעץ)

אני לוקח להדרכות חברה שעברו קורס רגיל ואז מתקדם, כלומר מכיר אותם טוב, את היכולות והחולשות ולוקח אותם יד ביד לאורך המסלול ועדיין, כולם מופתעים מהאתגר.

אני לא אומר שלא ניתן ללכת לרכב שמה גם אם לא הייתם או אין לכם מוביל, אני רק אומר, תבואו ותנו כבוד להר כי אם לשניה תשומת הלב לא תהיה למקום הנכון, אפשר לחטוף.

(בתמונה: תמונת הנוף הידועה והיפה מהחרמון, תמיד עוצרים שמה כשרוכבים מהרכבל העליון)

למנרה יש רכבל וזה היתרון הגדול והחוויה המיוחדת שבמקום.

יש תחנה באמצע ההר ותחנה למעלה בקצה ההר בצמוד לקיבוץ מנרה.

החלק העליון, עד לתחנת הרכבל האמצעית מאופיין יותר בחלקים טכניים ואיטיים והחלק האמצעי עד למטה יותר זורם ומהיר.

בחלק העליון יש סינגל עיקרי אחד כרגע ומהרכבל האמצעי יש כמה סינגלים ברמות קושי שונות. אך בכולם יש איבוד גובה יפה, כך שתקבלו זרימה מהירה, אך גם קטעים תלולים שברובם ישנו קו עוקף ורגוע יותר (זו לא בושה לרדת מהאופניים וללכת ברגל).

בחלק העליון ישנם כמה סוויצ'בקים וירידות סלע טכניות, אך גם חלקים מהירים וכייפים מאד, ובחלק האמצעי תמצאו יותר קפיצות, זמן אויר, ומדרונות תלולים.

(בתמונה: פניה צפופה בחלק העליון)

(בתמונה: דוגמא לאלמנט מהחלק האמצעי)

אישית, אני מעדיף תמיד לרכב מלמעלה כדי לקבל מסלול אחד ארוך אם לא אחד הארוכים בארץ. הינה תיעוד מלמעלה עד למטה -

אז כמה טיפים:

1. פסיכולוגיה - בואו עם אפס ציפיה. מבחינתכם, לבוא ולזרום מה שמרגיש טוב, וגם אם ירדתם ברגל חלקים מסויימים, הכל טוב, זה יחכה לכם לפעם הבאה. לא לבוא בראבק, ההר תמיד מנצח.

2. המסלולים - ההר תלול, אז גם כשהסינגל לא תלול, אם תשחררו ברקס, המהירות תעלה ומהר. כמו כן בגלל התלילות, האדמה מתייבשת מאד מהר, קחו בחשבון שזמן אידיאלי להגיע זה בערך ימיים שלושה אחרי גשם. מעבר לזה, האדמה הופכת למדורדרת. רכיב, אבל קחו בחשבון.

3. האופניים - דבר ראשון - ברקס חזק סופר חשוב. אחרי 5 דק' רכיבה על ההר תריחו יופי את הברקסים, ואחרי 10 דק', ככל הנראה תרגישו כאב באצבעות. יתכן ואף תרגישו שהברקס לא עוצר, למי שאין ברקס חזק.

מעבר לברקסים, ככל שהאופניים יותר אגרסיביים יותר טוב, אופני דאונהיל זה מושלם, אופני אנדורו בסדר, שוב זה תלוי ציפיה וטכניקה. לזרום באיזי זה בכיף כמעט עם כל אופניים, אבל להרביץ מהירויות - זה כבר דורש טכניקה טובה.

- הבולמים - כדאי לכוון אותם נכון מראש, אני חושב שאם עליי לבחור, אבחר לכוון את הריבאונד שיהיה טיפה איטי יותר כדי למנוע קופצניות יתר ושהבולם יתקן טעויות ולא יעיף אתכם כשתרדו סלע לא צפוי או תעלו על אבן שתסיט לכם את האופניים.

- הברקסים - שימו לב לידית הברקס וטווח הבלימה. אם הברקס נועל את הגלגל ע"י לחיצה קלה וקצרה של הידית, יש יותר סיכוי לטעויות. עדיף יותר מודולציה. בגלל המהירות וגורם ההפתעה, עדיף ברקס יותר סלחני, הרמת מבט ובלימה מוקדמת...בקיצור לא לשחרר ברקס אם לא מכירים את המסלול :-)

4. הטכניקה - חשוב להבין שמדובר במהירויות שאולי לא פגשתם קודם ואם כן אז לרגעים מאד קצרים, אז המבט והפוקוס צריכים להיות מאד מדוייקים, מבט בריצפה וסלע או גדם יפתיעו אתכם מאד מהר.

כמו כן, ראיתי לא מעט רוכבים שעם המהירות מסתדרים, כל עוד הסינגל ישר, ברגע שיש פניה, עפים, אז חשובה טכניקת הפניות שלכם שתהיה טובה או שתרימו מבט ותתחילו לבלום מוקדם יותר מהרגיל (ושוב זה מתקשר לרמת הברקס).

דבר אחרון לבנתיים לגבי הטכניקה, אם אתם בראן ראשון או שני ומרגישים כאב ברגליים והידיים, זה טבעי, מחוסר ההיכרות והחשש אתם לוחצים יותר ברקס, אתם יותר מכונסים על האופניים ועם הניסיון תרפו את הברקס ותהיו יותר משוחררים.

- מי שרוצה לשפר את העניין, שיעבוד על עמידת מוצא יותר נכונה ויעביר את העומס מהארבע ראשי לקרסוליים, ושיהיה יותר כבד ברגליים, מהאגן ומטה, וקל בידיים.

- ודבר אחרון אחרון, בהקשר של כאבי ידיים שנובעים מעודף בלימה...עודף בלימה גם מעיד על מבט בריצפה, ככל שתרגישו יותר בנוח בסינגל בכללי, וגם תתאמנו ותהיו מודעים על הרמת מבט, תוכלו לתכנן מהלכים, להירגע ולבלום פחות.

אני מניח שיש עוד ועוד הנחיות שאני יכול לתת, אני גם מניח שאת מה שכתבתי מעטים קוראים, כי היום קוראים פחות ורק צופים בוידאויים קצרים, אך בכל זאת רציתי לעלות משהו על הכתב לזהירים שבניכם שמעוניין להגיע ולהכין את עצמם כמה שיותר :-)

סיכום משעשע מיומיים של רכיבה -


עיקבו אחריי
  • Facebook Basic Square
  • STRAVA-icon
  • YouTube Social  Icon
  • Instagram
bottom of page