top of page

טיפים לקראת מורזין


טיפ קצרצר על מורזין ולאלה שטסים לחו"ל באופן כללי...

אומנם קצת באיחור כי אנחנו כבר עוד שניה באוגוסט אבל עדיין שווה, מקסימום לשנה הבאה...

כל כמה ימים אני שומע על עוד רוכב שניפצע במורזין.

כשחזרנו לארץ הצטרף לרכב, בדרך לשדה התעופה, בחור צעיר שעל ה30 מטר הראשונים שלו התרסק ועף וסדק מרפק...באסה אטומית.

חברים, הרבה מאד מהאלמנטים שיש שם, אין לנו בסינגלים שלנו ולכן קשה להתאמן על אותן זויות ואותם אלמנטים כמו ברמים או הטייבלים שמלווים עם ברייקינג באמפס (בורות בלימה).

זה לא שאין בכלל, יש קצת בפאמפ טרק אבל לא ממש ברכיבות שלנו בסופי שבוע שזה עיקר זמן אוכף שלנו.

לכן אני מציע קודם כל:

1. להירגע, לאט לאט, לא לתת בראש על היום הראשון. נשמע דבילי כטיפ אבל זה אשכרה חשוב, כי אנשים מגיעים באטרף וחבל.

2. להיות מודע לעודף ביטחון עצמי - יום שני \ שלישי - בדר"כ כבר התחברנו לאופניים ולביצוע של אלמנטים כאלה ואחרים והכל טוב...יש עודף ביטחון ואז מגיעים לטייבל מהר מידי וחוטפים, יכול לקרות :-)

3. להיות מודע לגוף ולעייפות - יום רביעי \ חמישי - אלו הימים שאנחנו כבר יותר עייפים ויש יותר מקום לטעויות, פלוס ביטחון...אז שוב, להוריד הילוך.

4. לקחת שיעור ע"י מדריך מקומי - אם יש לכם כזה מצב לשיעור קבוצתי או פרטי של שעה או שעתיים על טייבלים וברמים, זה בינגו.

5. לבדוק את האופניים - AM או DH - אם מושכרות או שלכם, כל ערב תבדקו טוב טוב ששום דבר לא השתחרר, העומס גדול על האופניים ואם יש ספק, קחו אופני דאונהיל, גם יתנו ביטחון וגם ישמרו עליכם מטעויות, וזה מניסיון אישי, הגעתי במהירות בירידה תלולה (10%) שאחריה ברם, ובסוף הברם היה בור, 200 מ"מ מהלך בולם קדמי, נסגר והציל אותי...160 היה מעיף אותי שחבל"ז.

6. לפעם הבאה - תתאמנו הרבה מראש. מי שבעניין של קפיצות ומהירויות, שווה כמה חודשים קודם לכן להתכונן ולבנות את היכולת, ולהתאמן על קפיצות, דרופים וסינגלים מהירים. גם את הפסימיים ביותר, אני יכול להפתיע ולהראות שיש מקומות בארץ שיכולים לעזור.

7. לקנות DH??? - כמה שהדיון הזה חוזר על עצמו...אבל אני יכול לומר אישית בלבד, רכיבת אופני DH פתחו אותי, שינו לי לחלוטין את התפיסה והידע על מהירות ובלימה. עם אופני DH אתם תלמדו לרכב מהר יותר, לדרוס, לזוז עם הגוף ותתמקדו בדברים עם 6 אינצ' אתם עוד לא מכירים, רק מהסיבה הפשוטה שהגאומטריה ואורך הבולמים הוא כזה שייתן לכם ביטחון אין קץ ותוכלו להרחיב את ספקטרום היכולות שלכם לרמות אחרות לחלוטין.

אז באופן אישי, רכיבת אופני DH ביד שניה, אימון עיקש וחזרה שנה אחרי עם שלי למורזין, הראה לי שזה יהיה סיפור שונה לחלוטין, בייחוד בעניין הקפיצות והחיבור שלי לאופניים שהייתי צריך פול ביטחון לשחרר אלמנטים כאלה רציניים.

ספציפית למורזין -

עכשיו הגעתם ולא סגורים מה לעשות קודם?

אני הייתי בוחר בסופר מורזין במסלול הכחול שרווי ברמים וטייבלים מקטנים לגדולים.

שימו לב שהבניה חכמה, הבניה היא הדרגדתית ולכן אם הצלחתם לא לגעת בברקס ביציאה מברם או לנקות טייבל קטן ואז לצאת מהרם אחריו ללא ברקס, ככל הנראה תצליחו לנקות את הטייבל הבא.

אם יורד גשם, הפלאני, המסלול השחור, למרות היותו שחור, הוא זורם וכייפי לכל רוכב ובכל תנאי מזג אויר. הרכבל גם סגור וזה יתרון ענק אם יורד גשם.

אם לא יורד גשם או אתם לא עשויים מסוכר, גשו ללה ז'ה ושם תמצאו המון סינגלים כחולים ואדומים מלאים בברמים וטייבלים בכל הגדלים, מעולה לחימום וזמן התחברות לאופניים.

הבעיה היחידה, המון ברייקינג באמפס כי רוב הרוכבים נמצאים שמה.

אז זהו, מעבר לזה, היגיון בריא ושיקול דעת, חבל לסכן את החופשה שעלתה כל כך הרבה.

תשמרו על עצמכם ותזכרו להינות, זה הכי חשוב.


עיקבו אחריי
  • Facebook Basic Square
  • STRAVA-icon
  • YouTube Social  Icon
  • Instagram
bottom of page